Terug naar Actueel

#De kracht van klantfeedback

Nieuws

VfPf streeft naar een klantgerichte aanpak door actief te luisteren naar de behoeften en feedback vanuit het onderwijsveld. We gaan graag om tafel met schoolorganisaties om ervaringen op te halen, maar zetten ook uitgebreide klantmetingen uit om onze producten en diensten te verbeteren.

Deel deze pagina:

Afbeelding van een smiley, tevreden klantfeedback

#Vernieuwing Arbomeester

Een mooi voorbeeld hiervan is de recente vernieuwing van het instrument Arbomeester, dat gebruikt wordt voor het uitvoeren van een Risico Inventarisatie & Evaluatie (RI&E). Dankzij waardevolle feedback van preventiemedewerkers, arbocoördinatoren en bestuurders uit het PO hebben we het instrument gebruiksvriendelijker, intuïtiever en nóg veiliger kunnen maken. Daarnaast zijn aanpassingen op onze website vfpf.nl, de ontwikkeling van de Samen Sterk Gids en de ontvangen feedback na bijeenkomsten of mentor on the job-trajecten stuk voor stuk voorbeelden
van hoe waardevol en belangrijk de input uit het onderwijsveld is.

Wist je dat

“ Door verschillende voorbeeldpagina’s te bekijken, kon ik goed testen of dit straks in de praktijk voor mij zou werken. Stap voor stap werd ik geleid door het nieuwe portaal. Dat voelde voor mij heel prettig. Ik had echt gevoel dat mijn mening ertoe deed.”
Schoolleider en lid van het VfPf klantpanel sinds 2023, over het portaal Mijn Pf

#Samen bouwen aan HR

Een ander initiatief is de recente lancering van het handboek Bouwen aan HR. Dit handboek is ontstaan vanuit samenwerking met verschillende eenpitters en kleine schoolbesturen. Hieruit kwam de behoefte naar voren voor een helder overzicht en duidelijke uitleg van diverse HR-bouwstenen. Daarnaast was er vraag naar inzicht in het strategisch gebruik van deze informatie voor HR-beleid, Strategische Personeelsplanning (SPP) en Duurzaam Inzetbaarheidsbeleid (DI). Deze inzichten hebben samen geleid tot de ontwikkeling van een praktische handboek.

#Benieuwd welke klantonderzoeken er nog meer lopen?

Er lopen diverse klantonderzoeken. We meten bijvoorbeeld de waardering van onze begeleiding bij terugkeer op de arbeidsmarkt, maar ook de tevredenheid met onze website en Mijn Vf portaal. Neem een kijkje op de Dankzij uw suggesties verbeterd-pagina. Hier vindt u een compleet overzicht van onze metingen en resultaten van de afgelopen periode.

#Word ook lid van het VfPf klantpanel!

We zijn vaak op zoek naar bestuurders, schoolleiders en HR-adviseurs uit het primair onderwijs voor ons klantpanel. Met wensen, opmerkingen en behoeften uit het onderwijsveld kunnen wij aan de slag om onze producten en diensten nog beter te maken. Wilt u ook een keer meedenken over onze producten, diensten of communicatie? 

Aanmelden klantpanelAanmelden klantpanel
Print deze pagina