#Dankzij uw suggesties verbeterd!
Regelmatig vragen wij wat u van onze dienstverlening vindt. Met uw wensen, opmerkingen en behoeften kunnen wij aan de slag om onze producten en diensten nog beter te maken. Op deze pagina laten we graag zien wat we met uw suggesties doen!
Deel deze pagina:
#Dit hebben we dankzij uw suggesties al verbeterd
Per kwartaal kijken we naar de resultaten uit alle onderzoeken en metingen. Deze informatie is heel waardevol, want aan de hand van deze feedback kijken wij of onze dienstverlening en producten moeten worden aangepast. Dit hebben we de afgelopen periode al verbeterd:
Ontwikkelen Handboek Bouwen aan HR
Gemakkelijk uw HR-beleid verder vormgeven met het praktische handboek: Bouwen aan HR.
#Wat hebben we gedaan
-
Samen met verschillende eenpitters en kleine schoolbesturen in het PO een HR-handboek ontwikkeld, waarin de verschillende HR-instrumenten worden beschreven. Uit gesprekken met deze groep kwam de behoefte naar voren voor een helder overzicht en duidelijke uitleg van diverse HR-bouwstenen. Daarnaast was er vraag naar inzicht in het strategisch gebruik van deze informatie voor HR-beleid, Strategische Personeelsplanning (SPP) en Duurzaam Inzetbaarheidsbeleid (DI).
Het handboek is in hard copy beschikbaar, en later dit kalenderjaar ook als digitale versie. Meer hierover weten of ook een exemplaar ontvangen? Op deze pagina leest u er meer over.
Arbomeester vernieuwd
Een moderne update van het branche erkende instrument voor het uitvoeren van een Risico Inventarisatie & Evaluatie.
#Wat hebben we gedaan
- Dankzij waardevolle feedback van preventiemedewerkers, arbocoördinatoren en bestuurders uit het PO hebben we het instrument gebruiksvriendelijker, intuïtiever en nóg veiliger kunnen maken.
- Wat is nieuw?
- De homepage
- Module Aanmaken RI&E: op voorhand ziet u welke modules u kiest, daarna kunt u ze zo nodig nog wijzigen
- Handleiding: geïntegreerd op de pagina’s via handige knop
- Aanpassen toelichting in Plan van Aanpak (vooral handig voor knelpunten uit de Quickscan)
- Quickscan invullen: overzichtelijker door verdeling over verschillende pagina’s
- Geen werkgeverscode meer nodig.
In plaats daarvan is gekozen voor veilig inloggen via eHerkenning of 2-stapsverificatie met authenticator app.
- Betere periodieke e-mails
- Direct aan de slag? Bekijk dan deze handige instructiefilmpjes die we hebben gemaakt om direct aan de slag te gaan in de vernieuwde Arbomeester. Van het zorgen dat bestaande gebruikers kunnen inloggen in de nieuwe versie, tot het aanmaken van een RI&E. Klik hier om direct naar de Arbomeester te gaan.
Aanpassingen op onze website
Steeds meer klanten weten beter hun weg te vinden op vfpf.nl.
#Wat hebben we gedaan
- Op veler klantverzoek zijn de portalen Mijn Vf en Mijn Pf nu direct te vinden op de homepage door een duidelijke knop rechtsboven. Ook de contactgegevens van de regioteams zijn in een oogopslag bovenin de menubalk te zien bij de knop Vind uw regioteam.
- Alle pagina's op vfpf.nl zijn nu snel en makkelijk te delen en door te sturen via e-mail, WhatsApp en LinkedIn door de toevoeging van drie icoontjes. U vindt ze rechtsboven op elke pagina.
- Links bovenin hebben we de knoppen aangepast naar Vind uw regioteam en Ik heb een vraag over... . Ook is er aan de rechterkant een extra knop toegevoegd Werken bij.
- Op de Vind uw regioteam pagina hebben we de regiocoördinatoren uitgelicht d.m.v. een kleurvlak. Zo is duidelijk dat zij het eerste aanspreekpunt zijn vanuit het regioteam.
Ontwikkelen Samen Sterk Gids
Geen losse folders meer maar een handig overzicht met alle producten en diensten van VfPf in een.
#Wat hebben we gedaan
- Een gids ontwikkeld waarin alle producten en dienstverlening van VfPf staan. Samen met een aantal besturen is gekeken naar de opzet en uitwerking van deze gids. De gids is in hard copy en als digitale versie beschikbaar. U leest er hier meer over.
Ook een exemplaar ontvangen? Dat kan! Stuur een e-mail naar [email protected] en we sturen er eentje uw kant op.
#Onze rapportcijfers
Onze klanten zijn het meest tevreden over onze mentoren. Die scoren een 8,4. Ook onze (online) bijeenkomsten (8) en de begeleiding rondom re-integratie (7,4) worden goed beoordeeld. Net als het gebruik van de Arbomeester (7,4). Natuurlijk zijn er ook verbeterpunten. Zo gaan we het komend kwartaal aan de slag met het toepassen van nieuwe features op het portaal van Mijn Vf en het doorontwikkelen van onze site.
#Met deze klantonderzoeken zijn we bezig
We hebben een aantal klantonderzoeken actief uitstaan. Sommige hebben een continumeting, andere een doorlooptijd van een bepaalde periode. Hieronder ziet u een overzicht en de resultaten per meting. Ook leest u per onderzoek waar we de komende periode mee aan de slag gaan.
Relationeel
Met de relationele meting krijgen we inzicht in de ervaringen en tevredenheid die schoolbesturen met ons hebben. Elk kwartaal wordt aan ongeveer 250 besturen een vragenlijst gestuurd.
De laatste resultaten zijn als volgt
- 26 van de 189 besturen heeft gereageerd (14%).
- De gemiddelde waardering is een 7,8.
- De deskundigheid van VfPf (4,0/5) en de professionaliteit (3,8/5) worden het meest gewaardeerd
Enkele opmerkingen over het regioteam:
“Goed contact met vaste vertegenwoordiger vanuit regioteam. Zij neemt zelf geregeld het initiatief.”
“(tonen) betrokkenheid en inzet.”
Klik hier voor direct contact met uw regioteam.
Arbomeester
Met de meting Arbomeester willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over het maken van een RI&E in de Arbomeester. Deze klantreis wordt continu gemeten. Binnen drie maanden nadat iemand een RI&E-traject heeft gestart, wordt er een vragenlijst gestuurd.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Er zijn inmiddels 50 vragenlijsten ingevuld.
- Het traject krijgt een gemiddelde beoordeling van een 7,2.
- Het toegang krijgen tot Arbomeester (4,2/5) en de klantgerichtheid worden het meest gewaardeerd (4,0/5)
- Duidelijkheid van de vervolgstappen krijgt de laagste beoordeling (3,5/5). De feedback hierop nemen we mee bij het aanpassen van de handleiding van de nieuwe Arbomeester.
Enkele reacties op de vraag: Waarmee hebben we het u vooral gemakkelijk gemaakt?
“Alles staat klaar, we hoeven alleen maar aan te vinken.”
“Alle stappen zijn duidelijk en kunnen stap voor stap genomen worden.”
U kunt hier direct naar de Arbomeester.
Terugkeer arbeidsmarkt
Met de meting Terugkeer op de arbeidsmarkt willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over de VfPf-dienstverlening bij re-integrerend personeel uit het basisonderwijs. Deze klantreis wordt continu gemeten. Iedere twee weken ontvangen de mensen die hun re-integratietraject beëindigd hebben een vragenlijst.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Het afgelopen kwartaal zijn er 141 vragenlijsten compleet ingevuld.
- De re-integratiebegeleiding krijgt een gemiddelde beoordeling van een 7,8.
- 79% van de respondenten beoordelen de begeleiding met een 7 of hoger.
- Het rapportcijfer van de coaches van de re-integratiebureaus is een 8,2.
Enkele reacties op de vraag: Heeft u nog opmerkingen of verbetersuggesties?
"De persoonlijke en deskundige begeleiding. Het vertrouwen en de steun."
"Het traject is nuttig voor mensen zonder werk"
"Daar waar mogelijk is rekening houden met diverse achtergronden van de deelnemers en daarop het traject aanpassen."
"Meer maatwerk bieden; niet in herhaling vallen."
"De activiteiten gaven sturing aan het proces. Goede opbouw van de activiteiten en goede suggesties voor re integratie activiteiten. Die ik ook heb opgevolgd."
Waar gaan we mee aan de slag de komende periode?
- We zoomen verder in op de individuele scores van de verschillende re-integratiebureaus, maar ook op de feedback van en naar onze casemanagers. Ook worden de resultaten meegenomen in de doorontwikkeling van het Participatieplein.
U kunt hier meer lezen over onze re-integratiebegeleiding.
Evaluatie bijeenkomsten
Met de meting Evaluatie bijeenkomsten willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over de VfPf-bijeenkomsten die zowel online als op locatie worden gegeven. Na elke bijeenkomst scannen de deelnemers een QR-code die hen naar een online vragenlijst leidt.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Het afgelopen kwartaal zijn er 151 vragenlijsten ingevuld.
- De bijeenkomsten worden beoordeeld met een gemiddelde van een 8.
- 72% van de respondenten beoordelen de sessies met een 7 of hoger.
- De bekendheid van de sessies heeft via LinkedIn een sprong gemaakt van 4% (Q1-2023) naar 12% (Q1 - 2024).
Ook een keer een online sessie bijwonen? Bekijk dan onze agenda voor alle bijeenkomsten, data en tijden. Wist u dat onze regioteams ook sessies bij u op school kunnen verzorgen? Neem contact op met uw regiocoördinator om te zien wat we voor uw organisatie kunnen betekenen.
vfpf.nl
Met de meting vfpf.nl willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over de VfPf-website. Dit wordt middels een feedbackbutton op de site aangeboden. Deze rode Geef uw mening-button vindt u rechts schuin op het scherm en verschijnt ook na enkele minuten als pop-up in beeld. De laatste resultaten vind u hieronder.
Daarnaast willen we bezoekers van vfpf.nl optimaal helpen makkelijk informatie te vinden. Daarom zijn we ook bezig de structuur van de website te verbeteren. In de eerste fase hebben we een card-sorting onderzoek uitgevoerd, waarbij deelnemers onderwerpen logisch konden clusteren. Op basis van deze inzichten ontwikkelen we nu een nieuwe concept-structuur, die we ook weer gaan testen met een groep klanten. We verwachten de nieuwe website-structuur begin 2025 live te hebben. Wilt u ook meedenken met het verbeteren van nieuwe producten en diensten van VfPf? Geef u dan op voor ons klantpanel via deze pagina.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Het afgelopen kwartaal is deze vragenlijst door 40 mensen volledig ingevuld.
- 85% vindt de inhoud op de site relevant tot zeer relevant.
- De site krijgt een gemiddelde beoordeling van een 6. Dat is lager dan Q1 in 2023 en komt vooral vanwege problemen met inloggen en acties in de portalen.
- Omdat veel bezoekers van deze meting niet de website maar de portalen beoordeelden hebben we een extra filtervraag toegevoegd. En wordt er een extra 'inline' vragenlijst ingesteld om feedback op te halen over speciale pagina's.
Mijn Vf
Met de meting Mijn Vf willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid van het Mijn Vf portaal.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- Het portaal wordt beoordeeld met een 6,7.
Een reactie op de vraag: Heeft u nog opmerkingen of verbetersuggesties?
“Het draaien van de poolinzetverantwoording duurt steeds veel te lang. Hiermee maak je doorklikken en eventueel iets checken niet echt handig.”
Waar gaan we mee aan de slag de komende periode?
- Met de performance van de pooldeclaratie, zodat het sneller gaat.
- Het geven van notificaties zodat gebruikers weten dat er wat voor ze klaarstaat.
- Het inbouwen van een actuele bonus/malus-overzicht.
Mentor on the job
Met de meting mentor on the job willen we graag inzicht krijgen in de tevredenheid over onze mentoren.
De laatste resultaten zijn als volgt:
- De vragenlijst is door 20 respondenten ingevuld.
- De mentoren worden beoordeeld met een 8,4.
Reactie waarom de mentor zo wordt gewaardeerd:
"De begeleiders zijn deskundig, (hebben) korte lijnen en zijn heel betrokken."
"Ik ben erg blij dat …. mijn collega zo goed heeft kunnen helpen. Door haar onafhankelijke rol heeft zij kunnen doen wat ik niet kon doen."
"Ik ben niet structureel op de hoogte gehouden van het traject. Dat zou voor mij als leidinggevende nog wel een stukje meerwaarde hebben om het begeleidingstraject te versterken en in te schatten of begeleiding nog wat meer geïntensiveerd in te zetten."
In Q2 van 2024 wordt de dienst mentor on the job geëvalueerd. Daarin wordt de feedback van deze meting meegenomen.
Benieuwd of een mentor on the job iets voor uw organisatie kan betekenen? Klik dan hier.